Назад

Помогите с мобами плиз!

Автор: LORD: Дата: 02.20.2009

Прошу о помощи! Скажите как увеличить количество мобов на определённой локе и во всём мире! Плиз, очень срочно нуно! Я уже запарился лазить по Эмулятору, никак не найду!

Автор: nomn: Дата: 02.20.2009

[color=#008000]Пример увеличения отдельных мобов на отдельных локах. Сант Абей.
npcmobsdungeonsabbey.txt[/color]




abbey01,0,0,0,0    monster    Banshee    1867,30,0,0,1

где по порядку название моба, его ID, его КЛИЧЕСТВО.


Меняем 30 на 60 и вуаля...

Автор: LORD: Дата: 02.20.2009

Ваааааааааа!!!!! Сенкс те большой большой!!!!!!!!!!!!

Автор: nomn: Дата: 02.20.2009

есть кнопочка "THUNK" вот её в таких случаях жми, чуть ниже моего сообщения =)

Автор: Хитрюга Джэк: Дата: 12.10.2009

а мнгновенный респ всех мобов на всех локах можно прописать гденить?

и ещё вопрос:
\npc\mobs\dungeons\mosk_dun.txt у меня все мобы прописаны всё вроде норм, а в игре они не появляются там. вызывал руками- спрайты и мобы сами эти есть....а почему не появляются на локе..хз.
подскажите как сделать чтобы появились?

Автор: San: Дата: 12.10.2009

1.как понять мгновенный респ? чтоб когда убивают моба он опять появлялся?


2. npc/scripts_monsters.conf
там будет писать так

//npc: npc/mobs/fields/moscovia.txt

ты убери вначале //

а если у тебя в том файле фобще такого нету то просто добавь строку
npc: npc/mobs/fields/moscovia.txt

Автор: Хитрюга Джэк: Дата: 12.10.2009

точняк ))) полез свой данж создавать...уже варпы расписал...теперь мобами населять буду)))
только вот про мгновенный респ не ответили,жаль.

Автор: San: Дата: 12.10.2009

то что выделено красным ето время респа, если будут 0,0, то моб будет появлятся сразу как только его убили

mosk_fild02,0,0,0,0	monster	Bigfoot	1060,40,0,0,0

Автор: Хитрюга Джэк: Дата: 12.26.2009

это понятно, то есть выходит надо каждый текстовик вручную править.

Автор: Мяфк: Дата: 12.27.2009

Хз, посмотри в баттле, возможно есть что-то про респ. Если нету, то вручную.

Автор: Хитрюга Джэк: Дата: 12.27.2009

Цитата San;16319:
то что выделено красным ето время респа, если будут 0,0, то моб будет появлятся сразу как только его убили
mosk_fild02,0,0,0,0	monster	Bigfoot	1060,40,0,0,0


хотелось бы побольше про эти переменные значения узнать, которые красным выделены. Что значит каждое из них, в чём измеряется и тп.
Понятно что елс там оба нуля- то мгновенный респ у моба, а как поставить например час? или диапазон от часу до трёх часов?

Автор: Мяфк: Дата: 12.27.2009

в секундах, час это 3600 секунд.
первый 0 значит минимальный рес, второй максимальный.

Автор: Sanasol: Дата: 12.27.2009

** Create a permanent monster spawn:

,,,,%TAB%monster%TAB%%TAB%,,,,

Map name is the name of the map the monsters will spawn on. x,y are the
coordinates where the mob should spawn. If xs and ys are non-zero, they
specify the diameters of a spawn-rectangle area who's center is x,y.
Putting zeros instead of these coordinates will spawn the monsters randomly.
Note this is only the initial spawn zone, as mobs random-walk, they are free
to move away from their specified spawn region.

Monster name is the name the monsters will have on screen, and has no relation
whatsoever to their names anywhere else. It's the mob id that counts, which
identifies monster record in 'mob_db.txt' database of monsters. If the mob name
is given as "--ja--", the 'japanese name' field from the monster database is
used, (which, in eAthena, actually contains an english name) if it's "--en--",
it's the 'english name' from the monster database (which contains an uppercase
name used to summon the monster with a GM command).

If you add 20000 to the monster ID, the monster will be spawned in a 'big
version', (monster size class will increase) and if you add 10000, the 'tiny
version' of the monster will be created. However, this method is deprecated
and not recommended, as the values to add can change at a later time (20000
and 10000 actually stand for 2*MAX_MOB_DB and MAX_MOB_DB respectively, which
is defined on mob.h, and can change in the future as more mobs are created).
The recommended way to change a mob's size is to use the event-field (see
below).

Amount is the amount of monsters that will be spawned when this command is
executed, it is affected by spawn rates in 'battle_athena.conf'.

Delay1 and delay2 are the monster respawn delays - the first one counts the time
since a monster defined in this spawn was last respawned and the second one
counts the time since the monster of this spawn was last killed. Whichever turns
out to be higher will be used. If the resulting number is smaller than a random
value between 5 and 10 seconds, this value will be used instead. (Which is
normally the case if both delay values are zero.) The times are given in
1/1000ths of a second.

You can specify a custom level to use for the mob different from the one of
the database by adjoining the level after the name with a comma. eg:
"Poring,50" for a name will spawn a monster with name Poring and level 50.

Event is a script event to be executed when the mob is killed. The event must
be in the form "NPCName::OnEventName" to execute, and the event name label
should start with "On". As with all events, if the NPC is an on-touch npc, the
player who triggers the script must be within 'trigger' range for the event to
work.

The Event field can be used alternatively to specify other mob properties. Use
2 to specify that the mob should be small, 4 for big monsters, and 8 for
special ai mobs (which by default attack other monsters instead of players).
You can add these, so using 10 will spawn small monsters that attack other
mobs (if you specify both 2 and 4, the small version takes priority).


для тех кто не знает в папке эмулятора есть папка doc В ней все файлы супер информационные.

Автор: Хитрюга Джэк: Дата: 12.27.2009

спасибо за ответы